Weekmenu #3

5x slanke eenpansgerechten (koolhydraatarm)

We houden nog even vol en gaan door met de invulling van het januari-thema LEKKER GEZOND! De komende week staat in het teken van slanke eenpansgerechten. Uiteraard staat de smaak (!) altijd voorop, maar deze gerechten zijn ook nog eens makkelijk te maken, want alles zit in één pan. En…, als klap op de vuurpijl, bovendien merendeels koolhydraatarm. Zo sla meerdere vliegen in één klap. Wat wil je nog meer?

Wil je iets meer weten over koolhydraatarm eten?

Lees dan nog even mijn verhaal over periodiek vasten en koolhydraatarm. Wil je het verschil weten tussen koolhydraatarm, koolhydraatbeperkt en ketogeen, lees dan even hier verder.

 

MAANDAG: Indiase shakshuka

Op Meatless Monday starten we de Indiase shakshuka. Simpel om te maken. En als je de krieltjes geheel of gedeeltelijk vervangt door blokjes knolselderij, dan komt het met de koolhydraten ook helemaal goed. Let op: recept voor 2 personen. Dit gerecht levert 286 calorieën en 33 koolhydraten per persoon (met aardappel).

Indiase Shakshuka met aardappel uit het kookboek De bijbel van de Indiase keuken.
Indiase Shakshuka met aardappel in plaats van tomaten

DINSDAG: Caldo Verde

Hou je van dampende, hartverwarmende maaltijdsoep? Deze is heerlijk winters en wordt gemaakt met boerenkool en chorizo. In feite een slanke én koolhydraatarme versie van de Portugese Caldo Verde. Bevat 282 calorieën en 21 koolhydraten per persoon.

Caldo verde, boerenkoolsoep met chorizo uit het kookboek Koolhydraatarme bijbel van Janneke Vreugdenhil
Caldo verde; boerenkoolsoep uit Portugal

WOENSDAG: wokgroente met tonijn

Op woensdag een heerlijk wokgerecht met tonijn. Staat in 10 minuten op tafel. Slank en koolhydraatarm. Let op: recept voor 2 personen. Bevat 595 calorieën en 41 koolhydraten per persoon. (Koolhydraten beetje afhankelijk van welke groenten je gebruikt.)

Wokgroente met tonijn
Wokgroente met tonijn

DONDERDAG: wilof in serranoham

Op donderdag zetten we deze winterse eenpansschotel van de Belgische Pascale Naessens (ik ben fan van haar!) op het menu: Witlof in Serranoham. Levert maar 278 calorieën en 8 gram koolhydraten per persoon. Een aanrader!

Pascale is de koningin van het koolhydraatarm eten dat altijd eenvoudig, snel en heel smaakvol is.
Benieuwd naar meer koolhydraatarme recepten van haar hand. Kijk dan nog even naar mijn weekmenu Slank & Gezond van Pascale Naessens.

Witlof met Serranoham en knolselderijpuree van Pascale Naessens
Witlof met Serranoham en knolselderijpuree

VRIJDAG: gebakken garnalen met courgette spaghetti

Voor het weekend maken we de overheerlijke gebakken garnalen met courgette spaghetti. Een recept uit het groentekookboek van de familie Pollan. Staat in 35 minuten op tafel. Let op recept voor 2 personen! Levert 515 calorieën en 11 koolhydraten per persoon.

Courgette spaghetti met garnalen uit het kookboek Boordevol groenten
Courgette spaghetti met garnalen

 

KLIK OP DE LINKJES VOOR HET BIJBEHORENDE RECEPT!

GEÏNSPIREERD GERAAKT? GA JIJ OOK ZO’N ‘GEZONDE’ MAAND INLASSEN? LET ME KNOW!!!

Weekmenu 33 Zomers kh-armNog een koolhydraatarme recepten nodig? Hier vind je nog vijf.

 

 

 

 

BEWAAR DIT SLANKE WEEKMENU OP PINTEREST!

Wil je het weekmenu met slanke eenpansgerechten opslaan zodat je ‘m later makkelijk terug kunt vinden? Bewaar deze foto dan op een van je Pinterest borden.

Gezonde eenpansgerechten die bovendien slank en koolhydraatarm zijn. Een eenpansgerecht betekent ook makkelijk om te maken, want alles gaat in één pan. Wat wil je nog meer. In dit weekmenu vind je toppers van I Love Food & Wine. Recepten nodig? Ga naar de website van I Love Food & Wine. #wijn-spijscombinatie #slank #caloriearm #koolhydraatarm #1pan #lowcarb #gezond

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.