Weekmenu #22

5x slanke gerechten voor de zomer

De zon gaat weer schijnen, de versoepelingen komen eraan. Zomerkleding uit de kast, alles wordt weer zoals vanouds. Maar wel met een klein minpuntje in het vizier: de corona-kilo’s moeten er nog even vanaf. Ik ga je helpen deze week met dit zomerse weekmenu met 5 slanke gerechten. Dat betekent heerlijk eten en toch afvallen zonder dat het moeite kost. De voedingswaarde heb ik alvast voor je uitgerekend!

Doordeweeks laten we de wijn even staan, maar  in het weekend mag het wel weer. Uiteraard wel met beleid; dus niet meer dan 1 glas per dag. Want vergeet niet: mooie wijn&spijs combinaties verhogen het geluk aan tafel. En voor dat je het weet, zit je weer op je streefgewicht.

MAANDAG

Op Meatless Monday beginnen we met een slanke risotto met groene groenten. Wel wat minder romig en smeuïg, maar vooral slank en gezond. Je maakt hem met volkorenrijst en dat zorgt voor meer bite. Let op: recept voor 2 personen. Levert 375 calorieën per portie.

Slanke risotto met groene groenten uit het kookboek NewFysic
Slanke risotto met groene groenten

DINSDAG

Heerlijk stoofpotje uit het Midden-Oosten: kikkererwten met koolvis en harissa. Levert maar 225 calorieën per portie. Mijn slank advies: eet deze stoofpot zonder brood, dat gaat heel goed. Maar een salade erbij is wel lekker verfrissend.

Kikkererwten stoofpot met koolvis uit het kookboek Het Kikkererwten Kookboek
Kikkererwten stoofpot met koolvis en harissa

WOENSDAG

Op woensdag eten we een recept van de Belgische tv-ster Pascale Naessens: de grote garnalen met ras el hanout. Het is een soort stoofpotje van garnalen in een romige saus. Levert 340 calorieën per persoon. Serveer dit met een kleine hoeveelheid zilvervliesrijst.

Garnalen met ras el hanout liggend
Garnalen met ras el hanout

DONDERDAG

Pittige Indische eieren uit de Indonesische keuken. Dit is een super slank gerecht; levert maar 190 calorieën per portie. Ook hier opnieuw een slank advies: beperk de hoeveelheid rijst. En kies voor de volkorenvariant, want dat zorgt voor een voller gevoel. Bovendien extra gezond! Andere optie: verdubbel de hoeveelheid sperziebonen en laat de rijst achterwege.

Pittige Indische eieren bumbu bali telor
Pittige Indische eieren, oftewel bumbu bali telor

VRIJDAG

Voor het weekend: Vietnamese biefstuk uit de wok. Eigenlijk is dit meer een soort zomerse maaltijdsalade, dus je kunt ook hier de rijst achterwege laten. Let op: recept voor 2 personen. Levert 235 calorieën per persoon.

Vietnamese biefstukpuntjes uit de wok
Vietnamese biefstukpuntjes

 

KLIK OP DE LINKJES VOOR HET BIJBEHORENDE RECEPT!

Weekmenu 1 Slank en gezondMeer slanke recepten nodig? Hier vind je er nog vijf!

 

 

 

 

BEWAAR DIT WEEKMENU MET 5 SLANKE GERECHTEN OP PINTEREST!

Wil je het weekmenu opslaan zodat je ‘m later makkelijk terug kunt vinden? Bewaar deze foto dan op een van je Pinterest borden.

Slank, gezond en makkelijk, maar bovenal héél lekker; dat zijn deze 5 slanke gerechten voor de zomer. Alles onder de 500 calorieën. Voor ieder wat wils, vegetarisch, vis en vlees. Maar altijd met veel groenten.#slank #calorie-arm #gezond #afvallen #gewichtverlies #corona

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *