In 2009 nam chefkok André Gerrits samen met zijn partner Geneviève Paulina Restaurant ’t Amsterdammertje in Loenen aan de Vecht over. Ruim een jaar later haalde het stel de eerste Michelinster binnen. Gerrits (die o.a. bij Ron Blaauw werkte) kookt consistent en blijvend op een hoog niveau, want die ster hebben ze sindsdien niet meer hoeven inleveren. ’t Amsterdammertje is gevestigd in een oude boerderij, midden in het gezellig dorp Loenen aan de Vecht en een mooi bedrijf. Maar zoals dat vaak gaat bij goeie restaurants, mensen willen ook graag op een eigen locatie gebruik kunnen maken van de kookkunsten van Gerrits en zijn team. Daarom is Inspiced by André Gerrits opgericht.

Inspiced is een gezamenlijk initiatief van André Gerrits en NoName Group, een bedrijf dat culinaire evenementen organiseert zoals ‘Lekker Laren’ en ‘Taste of Amsterdam’. Dit trip-around-the-world cateringconcept (zowel voor de particuliere als voor de zakelijke markt) is ontstaan vanuit de filosofie dat exclusieve catering op locatie niet alleen op gastronomisch gebied, maar ook qua service en productie hetzelfde niveau dient te hebben als dat van een sterrenrestaurant. Inspiced by André Gerrits verzorgt dus naast culinaire hoogstandjes ook de gehele productie van een evenement tot en met de aankleding en het entertainment aan toe. Iedere catering wordt als maatwerk verzorgd.
INSPICED, ook als film
En om visueel weer te geven wat de filosofie van Inspiced is, is er een zeer fraaie korte film gemaakt. Er is dagen gewerkt om te filmen en Gerrits heeft het tatoeëren van de tatoeages die hij speciaal voor deze film op zijn arm heeft laten zetten, ook op beeld laten vastleggen. De makers achter ‘Fucking Perfect’ van Sergio Herman zitten achter het concept en de productie van deze film (Northwest Productions). Het is uniek dat een bedrijf als Inspiced met zo’n professioneel uitziende film komt. Het is de bedoeling dat de film viral gaat. Kijk maar even hier mee (dit is de korte versie)!
Culinaire hoogstandjes
Tijdens een walking lunch voor de pers werd bovengenoemde film aan ons gepresenteerd, gevolgd door enkele zeer smakelijk culinaire hoogstandjes. Stuk voor stuk smaakexplosies en op een zeer creatieve manier gepresenteerd. Precies zoals je dat dus kunt verwachten wanneer je van de catering van Inspiced by André Gerrits gebruik gaat maken.

Bij vertrek kregen we uit handen van de dames van Moët & Chandon (ja, je luncht in een sterrenrestaurant of niet) een aantal heerlijke bonbons met het logo van Inspiced daarin gedrukt. Alle gasten die eten bij ‘t Amsterdammertje worden bij de afsluitende koffie ook getrakteerd op zo’n smakelijk bonbon. De marketing in huis is daarmee al vast begonnen. Nu op weg naar de rest van de wereld.
Op de hoogte blijven van het laatste culinaire nieuws? Meld je aan voor de nieuwsbrief.
Geef een reactie