Weekmenu #20

5x Smaakvol Slank

Wat eten we de komende week? De zon schijnt, zomerkleding uit de kast. We gaan weer even op onze lijn letten. Tenminste ik wel! Dus laat je inspireren door mijn weekmenu vol slanke hoofdgerechten die zo lekker zijn dat je vergeet dat ze weinig calorieën leveren. Elk gerecht heeft een echte wow-factor. Zet je schrap voor deze simpele, maar toch culinaire hoogstandjes die je ook nog eens gezond maken.

 

Welke wijn bij Smaakvol Slank?

Doordeweeks laat je de wijn misschien even staan. Drink dan gearomatiseerd water of lees even mijn verhalen over alcoholvrije alternatieven of mijn advies over verantwoord wijn drinken. Toch een glas wijn erbij? Bij elk recept vind je een bijpassend wijnadvies.

 

MAANDAG

Waanzinnig lekker pastarecept boordevol voorjaarsgroenten. Recept afkomstig uit het kookboek Insane. Staat in 35 minuten op tafel. Levert 400 Kcal

Pasta primavera uit het kookboek Insane van Vanja van der Leeden en Remko Kraaijeveld
Pasta primavera met groene asperges

DINSDAG

Tahoe telor is een snel recept (25 minuten) uit het prachtige kookboek Boekoe Kita. Het is een dikke omelet (eenvoudig om te maken) met knapperige komkommer en taugé, gedomineerd door een zoet-kruidige ketjapsaus. Levert 311 Kcal

Tahoe telor (indische omelet met tahoe en ketjapsaus) uit het kookboek Boekoe kita van Mirjam van der Rijst
Tahoe telor (Indische omelet met tahoe en ketjapsaus)

 

WOENSDAG

‘The best of both worlds’; zo omschrijf ik dit recept van risotto van bloemkoolrijst met garnalen. Hier wordt de Italiaanse keuken (risotto) omarmd door de Aziatische (kokosmelk en limoenblaadjes). Maar nog belangrijker, het is snel (15 minuten!)|, makkelijk, erg lekker én koolhydraatarm. Let op recept voor 2 personen! Levert 488 Kcal

Bloemkoolrijst risotto met garnalen uit Echt Eten van Pascale Naessens
Bloemkoolrijst risotto met garnalen

 

DONDERDAG

Een echt overheerlijk Italiaans recept (piccata) van kip in lichtromige citroensaus, dit keer aangevuld met courgette. Eenpansgerecht uit de hapjespan. Staat in 15 minuten op tafel. Let op: ook dit is een recept voor 2 personen! Als je wilt (hoeft niet!), kun je het gerecht aanvullen met extra rijst en een salade. Maar dan wordt je maaltijd natuurlijk wel calorie-rijker. Levert 484 Kcal

Kip piccata met courgette en citroensaus uit het kookboek Tafel voor Twee van Bre Graham
Kip piccata met courgette en citroensaus

 

VRIJDAG

Uit het kookboek Mooi Mediterraan komt dit gezonde recept met zalm. Een recept dat het motto (‘Vier het leven en val af’) van de zusjes Jansen & Jansen helemaal waar maakt! Bovendien koolhydraatarm! Levert 533 Kcal

Zalm met haricots verts en hazelnootpesto uit Mooi Mediterraan van Jansen & Jansen
Zalm met haricots verts en hazelnootpesto

 

KLIK OP DE LINKJES VOOR HET BIJBEHORENDE RECEPT

 

Meer ideeën nodig voor de komende week? Hier vind je nog 10 slanke zomergerechten.

Weekmenu 33 10x Slanke zomergerechten

 

 

Meer heerlijke recepten met bijpassende wijnsuggesties? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *