Weekmenu #3

5x Slank & Vegetarisch

Vorige week publiceerde ik het gezonde weekmenu ‘Slank zonder dat je het merkt’ (deel 2). Wat een hit was dat! Deze week doen we nog gezonder: behalve slank, eten we ook de hele week vegetarisch. Vlees en vis zetten we even aan de kant. Met als extra fijn resultaat (voor degenen die dit zoeken):  alles is ook nog eens koolhydraatarm.

En voor iedereen die NIET aan Dry January doet mag bij dit gezonde weekmenu een goed glas wijn zeker niet ontbreken. Uiteraard een bijpassende (daar gaat het om op I Love Food & Wine). Welke? Niet moeilijk, bekijk mijn wijnadvies bij elk recept.

Want daar gaat het om: mooie wijn-spijscombinaties zorgen voor net dat stukje extra, voor meer happyness aan tafel. 

MAANDAG

Op maandag beginnen we met een vegetarische omelet met romige doperwten. Slank, simpel en snel. Ook met erwtjes uit de diepvries prima te maken. Lekker met een frisse salade.
Per persoon 247 calorieën.

Omelet met doperwten
Omelet gevuld met romige doperwten

DINSDAG

Voor dinsdag staat de pizza-omelet met kerstomaatjes op het programma. Niet alleen slank, maar ook nog eens koolhydraatarm. Staat binnen 10 minuten op tafel. Heb je nog meer restjes groenten over? Het kan allemaal in de pan.
Per persoon 480 calorieën.

Pizzaomelet koolhydraatarm
Koolhydraatarme omelet die lijkt op een pizza

WOENSDAG

Op woensdag gaan we voor dit heerlijke recept met Turkse inslag:  gevulde aubergines met zoetzure (kers)tomaten. Komt uit het kookboek Licht met recepten voor iedere dag.
Per persoon 215 calorieën.

Gevulde aubergines
Aubergines gevuld met zoetzure tomaten

DONDERDAG

En donderdag kiezen we een smeuïge broccolitaart met mozzarella. Een koolhydraatarm recept van de Belgische Pascale Naessens. Er komt geen deeg aan te pas.
Per persoon 580 calorieën.

Broccoli taart met mozzarella
Broccoli taart met mozzarella

VRIJDAG

Voor de vrijdag sluiten we af met een verrassende groentelasagne (zonder pasta)! Boordevol spinazie en omelet in plaats van pastavellen Ook dit recept is koolhydraatarm!
Per persoon 515 calorieën.

Groente-lasagne zonder pasta
Groente-lasagne zonder pasta

KLIK OP DE LINKJES VOOR HET BIJBEHORENDE RECEPT!

Weekmenu 23 2020 trendy vegetarisch hoofdgerechtZin in nog gezond weekmenu met meer vegetarische gerechten? Hier vind je er meer!

 

 

 

 BEWAAR DIT GEZOND WEEKMENU ZONDER VLEES OP PINTEREST!

Wil je het weekmenu opslaan zodat je ‘m later makkelijk terug kunt vinden? Bewaar deze foto dan op een van je Pinterest borden.

5 calorie-arme recepten zonder vlees of vis. Met andere woorden slank & vegetarisch. Van 215 tot 515 calorieën per persoon. Zo wordt afvallen heel makkelijk, want alles smaakt grandioos. Met bijpassend wijnadvies. Alle recepten zijn getest! #gezond #afvallen #slank #caloriearm #koolhydraatbeperkt #lowcarb

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *